понедельник, 20 июля 2015 г.

22 альтернативи покарання дитини


Багато батьків усвідомлюють згубні ефекти від фізичного або словесного покарання. Вони знають, що крики, шльопання і биття руйнують самооцінку, викликають злість, шкодять навчанню і руйнують стосунки між батьком і дитиною ...
Однак знання того, чого не варто робити, є тільки першим кроком. Батьки міркують, що ж робити замість цього. На жаль, більшість сучасних книг і статей рекомендує «альтернативи», які в реальності є відносними альтернативами покаранням. Серед них тайм-аут, позбавлення привілеїв і так звані «природні» наслідки.

Всі ці методи мають багато спільного з фізичним покаранням, і всі несуть в собі по суті одне і те ж послання:



Батьків не цікавлять незадоволені потреби дитини, які й призвели до небажаного поводження; батько буде користуватися своєю силою і владою над дитиною.

Найбільш істотним є те, що ці підходи дають зрозуміти дитині, що той, кого йому випало любити і кому довіряти, хоче заподіяти йому біль. Це послання виробляє «помилку в мозку», тому як це абсолютно чуже інтуїтивного розуміння дитиною того, що є любов.

У кінцевому рахунку, всі ці підходи упускають і кращі можливості для навчання. Вони заганяють дитину у фантазії про помсту, коли він вже виявляється не в змозі сфокусуватися на поточному проблемі. Справжніми альтернативами покаранню є ті, які допомагають дитині рости і навчатися здоровим шляхом. Мабуть, мало знайдеться в житті більшої радості, ніж дозволити нашій дитині навчити нас самих того, що є любов!

1. Попереджайте небажану поведінку, відповідайте на потреби дитини, як тільки вони виражені. Якщо поточні потреби задоволені, дитина готова переходити на наступну стадію в навчанні.
2. Забезпечуйте безпеку і навколишній світ, доброзичливий по відношенню до дитини. Нерозумно залишати в зоні доступу маленької дитини дорогі речі, коли їх можна просто прибрати до тієї пори, поки дитина не доросте до того, щоб поводитися з ними дбайливо.
3. Застосовуйте «Золоте Правило». Подумайте, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами в подібній ситуації, якби ви опинилися на місці вашої дитини. Людська натура є людська натура, незалежно від віку.
4. Проявляйте співчуття і співпереживайте вашій дитині. Навіть якщо поведінка дитини здається нерозумною, почуття і потреби, що лежать в основі  реальні для дитини. Вираз в ключі «Ти виглядаєш засмученим» - хороший спосіб показати дитині, що ви на його боці.
5. Уточнюйте у дитини що вона відчуває, щоб вона знала, що ви розумієте їїі дбаєте про неї, і що вона ніколи не буде покинута, якщо буде відчувати якісь, можливо, не зовсім бажані почуття і емоції. Наприклад, «Мене це теж лякало, коли я був маленьким».
6. Задовольняйте потреби, які лежать в основі поведінки . Якщо ми караємо за зовнішню поведінку, то все ще незадоволені потреби будуть продовжувати виявлятися іншими шляхами до тих пір, поки вони, врешті-решт, не задовольняться. Такі питання як «Ти злишся, тому що я сьогодні довго розмовляла по телефону? Хочеш, підемо, прогуляємося разом? »- Допоможуть дитині відчути, що його люблять і розуміють.
7. Коли це тільки можливо, знаходьте рішення «виграш - виграш», які задовольнять потреби та інтереси кожного. Вчіться співпрацювати і домовлятися.
8. Навіюйте вашій дитині віру в те, що ви її любите і що вона цінна. Так звана «погана» поведінка часто є спробою дитини виразити її потреби в любові та уваги тим способом, який їй  в даний момент доступний. Якби вона могла висловити свою потребу більш зрілим способом, вона б це зробила.
9. Зміщайте фокус своєї уваги з ситуації, яка виявилася занадто стресовою для дитини, для того щоб впоратися з нею в даний момент: «Давай зробимо перерву. Що б ти хотів зараз вдіяти? »
10. Стежте за тим, щоб ви і ваша дитина отримували впродовж дня достатню кількість поживної їжі, щоб рівень цукру в крові залишався високим. Найчастіше, невеликий перекус - це найкраще рішення.
11. Дихайте! Коли ми відчуваємо стрес, ми потребуємо більшій кількості кисню. Це змушує нас дихати часто і поверхнево. Навіть невелика кількість глибоких вдихів допоможе нам заспокоїтися і думати більш ясно.
12. Ми не чекаємо, що машина поїде, до тих пір, поки її паливний бак НЕ буде наповнений. І ми не повинні чекати від дитини, що вона почне робити щось корисне, якщо її «емоційний бак» порожній. Зробіть три речі, щоб наповнити емоційний бак дитини: контакт очей, м'який дотик і повноцінну, нероздільну ще з чим-небудь або ким-небудь, увагу.
13. Ромашковий чай робить хороший розслабляючий ефект як на дорослих, так і на дітей.
Як і випитий за годину до укладання спати  матір'ю, що годує дитину молоком, він так само подіє заспокійливо і на дитину. Дітям постарше можливо сподобається холодний ромашковий чай.
14. Влаштовуйте тайм-аут - разом з вашою дитиною. Зміна декорацій - навіть якщо це всього лише вихід на вулицю, може дійсно змінити ситуацію як для батьків, так і для дитини.
15. Зробіть для себе картки-нагадувалки. Наприклад: «Підтримай мрію дитини», «Подумай про поведінку дитини: які почуття він відчуває?», «Дитина в грі - це юний дослідник, пізнає навколишній світ», «Покажи дитині свою любов - і словами, і діями», «Діти рефлекторно реагують на те, як з ними поводяться »і т.п.
16. Робіть дитині масаж. Масаж перед сном допоможе дитині міцніше заснути, добре відновитися і зарядитися енергією на наступний день.
17. Пропонуйте вибір. Дітям потрібно відчувати, що вони мають право голосу. Пропозиція вибору, навіть якщо він здається вам зовсім маленька («Ти хочеш пити з червоної або синьої чашки?»), Допоможе дитині відчути, що йому самому є що сказати з приводу свого життя, особливо якщо зовсім недавно йому довелося зіткнутися з якимись незалежними від неї змінами.
18. Спробуйте розмовляти пошепки. Коли напруга високо, шепіт допоможе привернути увагу дитини, а також заспокоїтися самому дорослому.
19. Давайте своїй дитині час. Пропозиція «Дай мені знати, коли ти будеш готовий поділитися іграшкою / сісти в машину / надіти куртку» дасть дитині відчуття автономності, і йому легше буде почати співпрацювати.
20. Давайте час самим собі. Долічіть до 10 (про себе) або попросіть час («Я не впевнений в тому, що мені сказати. Будь ласка, дай мені хвилинку про це подумати»). Іноді нам просто потрібно трохи часу, щоб почати думати більш ясно і побачити речі більш об'єктивно.
21. Пам'ятайте, діти створюють образи, слідуючи нашим словам: «сповільнюється!» Ефективніше, ніж «Не бігай!». Перша фраза створює образ уповільнення, в той час як друга створює картинку бігу (слово «не» дуже абстрактно для того, щоб перекрити більш конкретну і захоплюючу картинку бігу). Подібним же чином конкретне прохання більш ефективна, ніж сформульована загальними словами: «Будь ласка, постав стакан» замість «Будь обережніше».
22. Запитайте себе «Чи буду я потім, згадуючи про це, сміятися?». Якщо так, чому б не посміятися зараз? Створюйте собі вже зараз такі спогади, які вам буде приємно мати про цей день.

Діючи таким чином, ми зможемо зрештою прийти до істинної співпраці, якого ми так відчайдушно добиваємося в даний момент. Але нашою найзначнішою винагородою стане наповнена взаємна любов і довірливий зв'язок з нашою дитиною, простягнута через усе життя.

Комментариев нет:

Отправить комментарий