пятница, 15 мая 2015 г.

Оцінювання читання напам’ять

Оцінювання читання напам’ять
Якість читання напам’ять визначається за такими критеріями:
– правильність, повнота відтворення учнем (ученицею) фактичного змісту тексту;
– виразність читання (доречність використання інтонаційних, мовленнєвих та позамовних засобів виразності);
– дотримання орфоепічних норм (літературна вимова голосних і приголосних звуків у різних позиціях, сполучень звуків у мовленнєвому потоці, а також наголошування слів та інтонування речень, різних за метою висловлювання). У дітей з органічними порушеннями вимови цей критерій не враховується.
Вимоги до якості читання напам’ять є наскрізними для учнів 2-4 класів і носять рекомендаційний характер.
Перевірка читання напам’ять здійснюється індивідуально у процесі поточного контролю.
Вчитель може роззосередити (проводити протягом 2-3 уроків) перевірку читання учнем (ученицею) напам’ять вірша чи прозового твору, які визначені для обов’язкового вивчення. У класному журналі результати цього виду перевірки фіксуються на лівій сторінці класного журналу (без зазначення дати) окремою колонкою «вивчення напам’ять».
Перевірка вивчення напам’ять творів малих жанрів (скоромовок, прислів’їв, приказок) проводиться в процесі поточного оцінювання.

Оцінювання читання напам’ять здійснюється за такими критеріями:
Рівень навчальних досягнень учнів
Бали
Критерії оцінювання

Правильність,
повнота
відтворення фактичного
змісту тексту
Виразність читання
Дотримання
учнями орфоепічних
норм

І
Початковий



1
Учень (учениця) утруднюється в повному обсязі вивчити напам’ять текст, тому відтворює окремі фрагменти змісту твору, припускається значної кількості помилок на заміну, перестановку, пропуск слів.
Монотонне, невиразне читання, наявні тривалі паузи. Учень (учениця) не вміє інтонувати речення.
Допускає низку помилок у вимові та наголошуванні слів.
2
Учень (учениця) відтворює незначну частину тексту, порушує послідовність викладу, допускає низку помилок на перестановку, заміну слів.
Монотонне, невиразне читання, наявні паузи. Учень (учениця) не вміє інтонувати речення.
Допускає 6 і більше помилок у вимові та наголошуванні слів.
3
Учень (учениця) відтворює менше половини тексту, в окремих випадках порушує послідовність викладу, допускає 4 і більше помилок на перестановку, заміну слів.
Монотонне, невиразне читання, наявні паузи. Учень (учениця) намагається інтонувати речення.
Допускає дещо меншу кількість помилок у вимові та наголошуванні слів (до 6).

ІІ
Середній
4
Учень (учениця) відтворює більшу половину тексту, в окремих випадках порушує послідовність викладу, допускає 3 помилки на перестановку, заміну слів, пропуск строф.
Учень (учениця) відтворює текст з паузами, невиразно, монотонно; значну частину слів вимовляє з нечіткою дикцією; темп відтворення нерівномірний. Учень (учениця) намагається правильно інтонувати речення, однак помиляється в інтонуванні кінця речення.
Допускає помилки у вимові й наголошуванні окремих слів, звуків (до 5).
5
Учень (учениця) відтворює текст в основному правильно. Однак допускає помилки у відтворенні фактичного змісту, допускає до 2 помилок на пропуск строф, перестановку чи заміну слів.
Учень (учениця) відтворює текст з паузами; окремі слова вимовляє з нечіткою дикцією; намагається користуватися прийомами інтонування, однак у виборі інтонаційних засобів виразності потребує допомоги вчителя.
Допускає до 4 помилок у вимові й наголошуванні окремих слів, звуків.
6
Учень (учениця) відтворює текст загалом правильно, але потребує неодноразової допомоги вчителя під час його відтворення, допускає 1-2 помилки на перестановку чи заміну слів.
Учень (учениця) намагається користуватися прийомами інтонування та засобами виразності. Однак не вміє самостійно визначити потрібний тон, темп, логічний наголос, помиляється в інтонуванні кінця речень; є деякі недоліки в дикції.
Допускає до 3 помилок у вимові й наголошуванні окремих слів, звуків.

ІІІ
Достатній



7
Учень (учениця) відтворює текст правильно, але в окремих випадках допускає перестановку чи заміну слів.
Учень (учениця) відтворює текст загалом виразно, з досить чіткою дикцією; правильно інтонує кінець речення; дотримується пауз, зумовлених розділовими знаками у тексті. Однак емоційне забарвлення відтворюваного тексту недостатньо виразне. Учень (учениця) потребує часткової допомоги у виборі темпу читання, сили голосу, тону залежно від змісту та жанрової специфіки твору.
Допускає 2-3 помилки у вимові чи наголошуванні окремих слів, звуків.
8
Учень (учениця) відтворює текст правильно, але в окремих випадках допускає паузи, перестановку чи заміну слів, які виправляє з незначною допомогою вчителя.
Учень (учениця) відтворює текст загалом виразно, з чіткою дикцією; інтонування речень в цілому правильне; читання емоційно забарвлене. Учень (учениця) користується мовленнєвими засобами виразності, але припускається неточностей щодо регулювання темпу відтворення і сили голосу.
Допускає 1-2 помилки у вимові чи наголошуванні окремих слів, звуків.
9
Учень (учениця) правильно відтворює текст, допускає 1-2 помилки на перестановку чи заміну слів, які виправляє самостійно.
Учень (учениця) відтворює текст виразно, з гарною дикцією; читання емоційно забарвлене. Учень (учениця) користується інтонаційними, мовленнєвими та позамовними засобами виразності, але припускається неточностей щодо регулювання темпу читання і сили голосу.
Може допустити 1-2 орфоепічні помилки.

ІV
Високий

10
Учень (учениця) повно і правильно відтворює текст. Допускає 1 помилку у відтворенні змісту твору, яку може виправити.
Учень (учениця) відтворює текст виразно, з гарною дикцією; дотримується логічних пауз; правильно інтонує кінець речення. Вміє самостійно добирати інтонаційні, мовленнєві та позамовні засоби виразності відповідно до жанрової специфіки твору. Мають місце окремі випадки неточного застосування логічних наголосів, ритмічних пауз у процесі відтворення тексту.
Може допустити 1-2 орфоепічні помилки.
11
Учень (учениця) повно і правильно відтворює фактичний зміст тексту твору.
Учень (учениця) вдало вибирає і користується мовленнєвими та позамовними засобами виразності відповідно до жанрової специфіки твору; має гарну дикцію; інтонація (логічний наголос, паузи, мелодика), емоційне забарвлення виразні; вміє передати авторський задум.
Є поодинокі вимовні помилки, які учень самостійно виправляє.
12
Учень (учениця) повно і правильно відтворює фактичний зміст тексту твору.
Учень (учениця) вдало самостійно добирає і вдало користується під час читання інтонаційними (правильно робить паузи, регулює силу голосу і тон залежно від розділових знаків і змісту), мовленнєвими та позамовними (використовує міміку, жести) засобами художньої виразності відповідно до жанрової специфіки твору; має гарну дикцію, передає своє та авторське ставлення до змісту твору.
В основному дотримується норм літературної вимови.

Комментариев нет:

Отправить комментарий