вторник, 26 мая 2015 г.

Що повинна вміти та робити дитина у 5 років

Вашому малюкові вже виповнилося 5 років. Це означає, що з'явилася гарна можливість своєчасно допомогти дитині розвинути її інтелект. На жаль, деякі батьки недооцінюють можливості саме цього віку, не бачать потреби дитини в новій інформації, розширенні його кругозору, вважаючи, що попереду ще достатньо часу, і займатися з малюком рано. Активно займатися з дитиною починають тільки за рік до школи, і в результаті відбувається упущення часу. Заняття, що проходять у швидкому темпі, коли дитині за короткий період потрібно освоїти великий обсяг нової інформації, ні до чого доброго не приводять. У малюка швидко настає перевтома, що надалі викликає негативне ставлення до навчання.
За допомогою наведених нижче тестів, ви зможете визначити рівень розвитку своєї дитини, виявити, в яких галузях знань він досягає успіху, а які потребують додаткової уваги. А головне, ви зможете перевірити результат виконаної роботи з розвитку малюка і підготувати його до наступного етапу отримання нових знань.

Навколишній світ

-Визначати, яке зараз час року, час доби (ранок, день, вечір)?
- Називати своє ім'я та прізвище. Знати ім'я та прізвище своїх батьків. Знати назву свого міста, вулиці, номер будинку. Знати назва столиці своєї країни. Знати назву нашої планети.
- Знати назви основних професій людей і пояснювати, що роблять люди тих чи інших професій.

- Називати пори року, дні тижня в правильній послідовності.
- Відрізняти домашніх тварин від диких, садові рослини від польових.
- Розрізняти основні кольори (Якого кольору кульку? Показуйте червоний, синій, жовтий, зелений).

Увага

- Використання знань про абстрактні геометричні форми (попросіть дитину назвати навколишні його круглі і квадратні предмети).
- Знаходити 5-6 відмінностей між предметами і між двома малюнками.
- Утримувати в полі зору 8-10 предметів.
- Повторювати візерунок або рух.

Математика

- Попросіть порахувати кілька предметів, яких більше, ніж десять (порахуй, скільки тут кубиків).
- Попросіть розділити коло, квадрат на дві і чотири рівні частини.

Мислення

- Розуміння найпростіших причинно-наслідкових відносин (Чому мама пере одяг? Навіщо мама готує вечерю?).
- Назвати призначення предметів побуту (навіщо потрібна ложка, чашка, стіл, стілець, ручка?). - Відразу показуйте три предмети або картинки з їх зображеннями).
- Знаходити серед запропонованих предметів зайвий, пояснювати свій вибір.
- Складати пазли без допомоги дорослих.
- Побудувати з конструктора за зразком будь-яку фігуру.
- Знаходити і пояснювати відмінності між предметами і явищами (чим відрізняється літо від осені, тролейбус від автобуса та ін.)

Пам'ять

- Запам'ятовувати 7-8 картинок.
- Запам'ятовувати дитячі лічилки (наприклад: «Раз, два, три, чотири, п'ять, Ми зібралися пограти. До нас сорока прилетіла і тобі водити веліла») та скоромовки (наприклад: «Білі барани били в барабани»).
- Запам'ятовувати не довгі пропозиції (наприклад: «Катя і Коля малюють кольоровою крейдою»; «Гриша грав в пісочниці відерцем і лопаткою»).
- Розповідати по пам'яті невеликі оповідання, казки, вірші, зміст картинок.

Дрібна моторика

- Прикрашати малюнки, не виходячи за їх контури.
- Вміти тримати в руках олівець, пензлик і змінювати напрямок руху руки в залежності від форми зображеного предмета.
- Ліпити з пластиліну дрібні фігурки.
- Зав'язувати вузлики на мотузці.

Розвиток мови

- Складати складні речення різних видів.
- Пояснювати значення деяких прислів'їв (Наприклад: «Без праці не витягнеш і рибку зі ставка»).
- Складати розповіді по картинках.
- Виразно розповідати вірші.
- Розрізняти голосні і приголосні букви.
- Якщо дитина без праці відповідає на ваші питання і справляється з завданнями, рівень його розвитку відповідає нормі. Якщо ви бачите, що з якимись завданнями дитина справляється з труднощами, ці галузі знань потребують додаткової уваги.

Комментариев нет:

Отправить комментарий