вторник, 26 мая 2015 г.

Що повинна робити й умыти дитина 2 років

Кожен період у розвитку дитини дуже важливий і пов'язаний з тими знаннями, вміннями і навичками, які повинен придбати малюк в тому чи іншому віці.

Хотілося б ще раз звернути увагу батьків на те, що норми розвитку відносяться до більшості дітей, але не до всіх. Адже розвиток кожної дитини індивідуально і залежить від багатьох факторів. Тому не переживайте, якщо в даний момент часу ваш малюк щось не вміє робити: пройде час, і з вашою допомогою він цьому обов'язково навчиться.

Отже, звернемося до того, що ж повинен уміти робити дитина у віці двох років.



 Область фізичного розвитку включає в себе оцінку рухових навичок. У цьому віці насамперед важливі координація і узгодженість рухів. Чим краще дитина знає своє тіло, тобто може контролювати його і керувати ним, тим простіше йому пізнавати навколишній світ і освоювати нові, невідомі для нього раніше види діяльності.

Координація рухів визначається розвитком великий і дрібної моторики.

Велика моторика - це всі ті рухи, які пов'язані з пересуванням тіла в просторі (наприклад, ходьба, біг). До двох років малюк:

- вміє бігати;
- вміє підніматися і спускатися по сходах, торкаючись кожної сходинки однією ногою;
 - вміє стрибати (підстрибувати вгору, стрибати через обруч або лежить на землі перешкоду, стрибати на одній нозі);
- може марширувати;
- може вдарити по м'ячу ногою;
- може ходити задом наперед;
- здатний зберігати рівновагу на перекладині.

Дрібна моторика - це точні і плавні рухи рук, а також їх координація з зором (наприклад, коли необхідно взяти з ряду лежать іграшок саме ту, яку хочеться).

До цього віку дитина повинна вміти:

 - малювати вертикальну лінію;
 - будувати вежу або будинок з 4-6 кубиків;
 - різати папір, тримаючи ножиці однією рукою.

Крім того, хотілося б відзначити, що вже в цьому віці у малюка починає розвиватися право- або ліворукість. У повсякденному житті це можна побачити по тому, якою рукою дитина воліє виконувати цікаві для нього завдання. Але поки це тільки тренування рук, і сказати остаточно, ким є ваша дитина - лівшею, правшою або амбідекстром (тим, хто в рівній мірі володіє двома руками), можна буде тільки до 5 років.

Основне завдання на даному етапі - продовжувати надавати дитині свободу для тренування координації рухів і розвитку спритності. Більш пильна увага слід звернути на розвиток дрібної моторики. Це пов'язано з тим, що, в даному віці існує прямий взаємозв'язок між розвитком дрібних рухів рук і розвитком мови.

Вчені з'ясували, що в корі головного мозку зони, що відповідають за дрібні рухи наших рук, знаходяться в безпосередній близькості до зон, що відповідають за мовний розвиток. Тобто, розвиваючи дрібну моторику дитини, ви тим самим сприяєте розвитку його мови.

 Область пізнавального, або інтелектуального, розвитку розглядає особливості психічних процесів (пам'яті, уваги, мовлення, мислення, сприйняття).

Оцінити ступінь розвитку психічних процесів у дитини до двох років можна за наступними критеріями:

- малюк реагує на музику або ритм, гойдаючись і присідаючи в такт;
 - виконує прості вказівки і прохання, які передбачають два-три дії;
 - повторює частини дитячих віршиків або розповідає їх разом з ким-небудь з дорослих;
- прагне розібрати на частини або розламати предмет, щоб вивчити його (прояв дослідницької позиції);
 - знає близько 100 слів;
- об'єднує слова в прості речення і короткі фрази.

У цьому віці мова є основним, провідним психічним процесом, який значною мірою впливає на інтелектуальний розвиток дитини. Психологи називають період від 1,5 до 3 років сенситивним, тобто чутливим для активного розвитку мови.

У цьому віці мозкові структури, відповідальні за мову, виявляються найбільш вразливими до впливу середовища, що сприяє засвоєнню рідної мови.

Мова розвивається відразу в декількох напрямках: освоюються граматичні правила побудови фраз, закінчується оволодіння вимовою звуків мови, розвивається здатність зв'язно висловлювати думки в мовній формі, удосконалюється розуміння мови. Тому зрозумілі тривоги і хвилювання батьків, діти яких мовчать і не розмовляють.

 Область соціального розвитку включає в себе вміння та навички дитини взаємодіяти із зовнішнім світом і спілкуватися з іншими людьми. Необхідно відзначити, що в даному віці великого значення набувають навички самообслуговування.

Отже, до двох років дитина повинна вміти:


- проситися і ходити на горщик;
- зацікавлено ставитися до процесу одягання - охоче приймати потрібні пози (витягати ніжку, коли надягають черевички, піднімати ручки під час надягання кофти і т. д.), навіть намагатися самостійно одягнутися;
- мити і витирати руки;
- їсти самостійно і вміти пити з чашки;
-
вміти самостійно користуватися виделкою, ложкою; чистити зуби за допомогою дорослого;
- імітувати поведінку дорослого (наприклад, намагатися допомогти батькам по дому, прагнути розмовляти по телефону).

Комментариев нет:

Отправить комментарий