пятница, 25 сентября 2015 г.

Поради психолога: «Попередження навчальних перевантажень - запорука успішного навчання та здоров'я Ваших дітей»

Коли говорять про шкільну перевантаженні, мимоволі згадується пісенька про бідного першокласникові, який б'ється над завданнями, недоступними і кандидату наук. Характерний і приспів пісні: «То ли еще будет ...».

Чого ми домагаємося, навантажуючи наших дітей все більше і більше з кожним навчальним роком?

З одного боку - це насичення учнів знаннями, вміннями та навичками, що і буде сприяти їх успішної соціалізації. Одним словом - підготовка до дорослого, благополучного життя.
З іншого боку - величезний потік інформації, в якому дитина часто просто тоне. Це постійний
контроль з боку дорослих, що вимагають бути успішним в усьому. Для більшості хлопців це досить складно, звідси зниження самооцінки, інтересу до навчання, небажання ходити до школи і, як наслідок - стреси і неврози.
У таких умовах проблема збереження здоров'я дітей Росії не тільки досить актуальна, але викликає особливу тривогу. За даними психодіагностичних досліджень число здорових дітей в молодших класах не перевищує 10%, а в старших - 5%; у 80% школярів порушена соціальна адаптація (важко увійти в колектив, налагодити взаємини з однолітками, педагогами, нерозуміння з батьками).
Основи фізичного і психічного здоров'я закладаються в дитячому віці.

Для збереження, підтримки і захисту здоров'я дітей велике значення мають наступні фактори:

1. умови навчальної праці (наявність робочого місця, краще окремої кімнати; всіх шкільного приладдя, необхідної літератури)
2. психологічний клімат у сім'ї та школі (єдність вимог сім'ї і школи, оцінка вчинків дитини, а не його самого, розвиток адекватної самооцінки);
3. режим дня. Розпорядок дня обов'язково повинен включати прогулянки на свіжому повітрі не менше 2-3 годин на день, нічний сон не менше 8-10 годин, короткий відпочинок (20-30 хв.) Днем. Обов'язково обмежити перегляд телепередач, фільмів-бойовиків і фільмів жахів, тривалу роботу за комп'ютером, які травмують психіку дитини, погіршують його зір, псують поставу, рухова активність для дівчаток 4-9, для хлопчиків 7-12 годин на тиждень.)
4. спосіб життя сім'ї в цілому (спокійна обстановка в сім'ї, інтерес до життя один одного, бажання завжди прийти на допомогу)
5. стан здоров'я (спадкові та поточні захворювання)
При цьому слід зауважити, що стресові ситуації переслідують дитину і в періоди «кризового віку» (6-7 років, 12-14 років, 17-18 років) і в періоди адаптації (1 клас, 5 клас, 10 клас, перехід у нову школу або клас), і в періоди здачі іспитів і ЄДІ. Але саме поняття «стрес» не є руйнуючим, якщо сформовано правильне ставлення до цього періоду, якщо є підтримка близьких і знаючих людей, сформовані навички проходження стресу.
Дуже важливо знати індивідуальні особливості своєї дитини: як учень сприймає інформацію, потрібно йому один раз побачити текст або необхідно почути пояснення дорослого; чи досить розвинена довготривала пам'ять або потрібні додаткові вправи; чи може дитина досить довго утримувати увагу на уроці і при виконанні домашніх завдань або йому потрібні додаткові перерви.
Найбільш важкий час у всі роки навчання - після 20 грудня і середина лютого.
1 спад працездатності компенсується канікулами (краще, якщо з 25 грудня). У лютому передбачені канікули тільки для 1-х класів, тому іншим хлопцям потрібно знизити навантаження, посилити харчування.
Річна динаміка працездатності:
Перші місяці навчання (адаптація) - врабативаніе
• 1 клас- 6-8 тижнів
• 2-4 класи до 3-4 тижнів
• 5 класи - збільшення до 4-6 тижнів
• в наступні роки 2-3 тижні
Обсяг домашніх завдань повинен чітко відповідати віковим нормам, а також часу для його виконання:
Дитина, повернувшись зі школи, повинен трохи полежати і відпочити.
Виконуючи домашнє завдання, необхідно через каждие30-40 хвилин робити 15-хвилинні перерви, коли можна пострибати на скакалці, постукати м'ячем, прийняти душ, пограти в ігри для зняття напруги.

Тому ще раз хочеться нагадати про заходи зняття навантаження в домашніх умовах:

1. режим дня;
2. зміна виду діяльності (малювання, ліплення, танці, купання);
3. прослуховування музики;
4. заняття спортом, відвідування секцій і гуртків;
5. відвідування басейну.
Життя сьогодні будується на небувалих швидкостях: багато чого потрібно встигнути протягом доби!
Нашим дітям теж важко: необхідно приготувати всі уроки, сходити в музичну школу, до репетитора або в гурток, в комп'ютерний клас, винести сміття, купити хліба, зустрітися з друзями і т.д. Треба не тільки все встигнути, але зробити так, щоб скрізь ти був схвалений, успішний ...
А чи легко самому справити з навантаженням, та ще, якщо батьки у вічній гонитві за заробітком? І дитина шукає порятунку в навколишньому середовищі, яка далеко не завжди благополучна. Звідси відхід з будинку, фрази дітей «мене ніхто не розуміє», «я нікому не потрібен» і в підсумку асоціальна компанія, де «навчать, як жити».
Щоб не залишати дитину наодинці з його проблемою, не посилювати її, і не вирішувати на рівні інтуїції в навчальних закладах краю працює більше тисячі навчених фахівців (педагогів-психологів), до допомоги яких і слід оперувати. Дана допомога надається безкоштовно як для учнів, так і для батьків. Та й самому знаючій педагогу хоча б раз доводилося звертатися до фахівців за консультацією. Також в краї працюють 14 центрів ППМС, де логопеди, психологи, неврології дефектологи допоможуть батькам визначити маршрут виховання і навчання дитини.
Найбільш важливим моментом є вибір школи або класу для навчання. Так як ніхто не несе більшої відповідальності за дитину, як сам батько.
Дуже часто фахівці стикаються з тим, що батьки, в силу амбіцій, недостатньої поінформованості, а іноді і моди віддають дитину зі слабким здоров'ям, логопедичними або психологічними проблемами в школи, класи підвищеного рівня навчання, ніж посилюють проблеми дитини і отримують нові. Тому не слід робити поспішних висновків, а краще зайвий раз проконсультуватися з фахівцем.

Як зберегти працездатність?

1. На пам'ять дитини безпосередньо впливає його фізичний розвиток, тому необхідно стежити за здоров'ям сина чи дочки.
2. Робоче місце дитини має добре висвітлюватися, бути зручним. Необхідно, щоб домашнє завдання виконувалося в тиші.
3. Щоб краще запам'ятати великий обсяг матеріалу, рекомендується розподілити його на кілька днів, щоб не перевантажувати пам'ять.
І найголовніше - це любити свою дитину і приймати його таким, який він є.

Комментариев нет:

Отправить комментарий