Рівень навчальних досягнень
учнів
|
Бали
|
Критерії оцінювання і норми читання
|
І
Початковий
|
1
|
Учень (учениця)
читає відривними складами, припускаючись численних помилок у закінченнях,
наголошуванні слів, на пропуск, перестановку літер і складів, помилок мовного
характеру. Частково розуміє значення більшості слів, словосполучень у тексті.
Усвідомлює зміст окремих речень тексту. Темп читання суттєво нижчий від
нормативного.
|
2
|
Учень (учениця)
читає переважно складами, з тривалими паузами у темпі, значно нижчому від
нормативного, припускаючись численних помилок у закінченнях, наголошуванні
слів, на пропуск, перестановку літер і складів, помилок мовного характеру.
Розуміє значення окремих фрагментів змісту твору.
|
3
|
Учень (учениця)
значну кількість слів читає складами, не дотримуючись пауз між реченнями і
смисловими групами слів. Темп читання нижчий від нормативного. Припускається
багатьох помилок на перестановку, заміну складів, звуків, слів, у
наголошуванні слів, інтонуванні речень. Недостатньо усвідомлює фактичний
зміст твору, користуючись значною допомогою вчителя.
|
ІІ
Середній
|
4
|
Учень (учениця)
читає словами і складами. Читання монотонне у темпі, нижчому від
нормативного. Часто припускається помилок у вимові, наголошуванні слів,
інтонуванні речень, дотриманні пауз між реченнями і частинами тексту. Виявляє
розуміння фактичного змісту твору, смислових зв'язків між частинами тексту із
значною допомогою вчителя.
|
5
|
Учень (учениця)
читає переважно словами. Припускається помилок на заміну, перестановку
складів, у наголошуванні слів, інтонуванні речень, порушує правила вимови. У
виборі інтонаційних засобів виразності користується значною допомогою
вчителя. Темп читання дещо нижчий від нормативного. Усвідомлює фактичний
зміст, тему твору, смислові зв'язки між частинами тексту з допомогою вчителя.
|
6
|
Учень (учениця)
читає переважно плавно, цілими словами у темпі, що відповідає нормативному,
припускаючись окремих мовленнєвих помилок, а також у наголошуванні слів. У
виборі інтонаційних засобів виразності користується допомогою вчителя.
Усвідомлює фактичний зміст, смислові зв'язки між частинами тексту з
незначною допомогою вчителя.
|
ІІІ
Достатній
|
7
|
Учень (учениця) читає
плавно, цілими словами у темпі, що відповідає нормативному. Припускається
кількох орфоепічних, мовленнєвих помилок. Виразно може прочитати твір з
незначною допомогою класовода. Самостійно усвідомлює фактичний зміст, тему
твору, основну думку – з допомогою вчителя.
|
8
|
Учень (учениця)
читає свідомо, правильно, у відповідному темпі. Припускається окремих помилок
у наголошуванні слів. Переважно самостійно правильно добирає інтонаційні
засоби виразності, але не завжди точно інтонує у тексті слова, які
відображують емоційний стан героя, стан природи і т. ін. В освоєнні основного
смислу твору користується незначною допомогою вчителя.
|
9
|
Учень (учениця)
читає свідомо, правильно, у відповідному темпі. Припускається окремих
орфоепічних помилок. Самостійно добирає інтонаційні засоби виразності, але,
не завжди точно голосом передає своє й авторське ставлення до героїв під час
читання діалогів. Самостійно усвідомлює фактичний зміст твору; визначає його
тему. Розуміє основну думку твору, в окремих випадках висловлює її неточно.
|
ІV
Високий
|
10
|
Учень (учениця) читає
правильно, свідомо, у відповідному темпі. Вміє самостійно добирати
інтонаційні засоби виразності відповідно до змісту твору. Мають місце
поодинокі орфоепічні помилки, випадки неточного застосування логічних
наголосів, ритмічних пауз. Самостійно визначає тему й основну думку твору.
|
11
|
Учень (учениця)
читає правильно, усвідомлено, у відповідному темпі. Самостійно добирає
інтонаційні засоби мовленнєвої виразності, передаючи своє й авторське
ставлення до змісту твору. В окремих випадках не точно розуміє підтекст.
Самостійно визначає тему і основну думку твору.
|
12
|
Учень (учениця)
читає правильно, свідомо, виразно, з використанням основних мовленнєвих і
позамовних засобів виразності, з допомогою яких він виражає розуміння
фактичного змісту і основного смислу твору, своє й авторське ставлення до
нього. Самостійно визначає тему і основну думку твору.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий